|
Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3731 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Jestem nauczycielem języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 66 w Krakowie. Kilka lat wcześniej pracowałam jako nauczyciel przedszkola w oddziale przedszkolnym. Przedstawiam plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 66 PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Teresa LEWANDOWSKA NAUCZYCIEL MIANOWANY Data rozpoczęcia stażu : 01.09.2006 Data zakończenia stażu : 31.05.2009 KRAKÓW 2006 SFERA ORGANIZACYJNA
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Sposób dokumentowania
|
1.
|
Poznanie procedury awansu zawodowego.
|
1) Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, Rozporządzenia). 2) Bieżące śledzenie przepisów i opracowań dotyczących zadań związanych z awansem zawodowym nauczycieli
|
VIII – IX 2006 i na bieżąco
IX 2006 – V 2009
|
Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju.
|
2.
|
Doskonalenie wiedzy w zakresie zasad funkcjonowania i organizowania pracy szkoły.
|
1) Analiza dokumentów szkolnych: - Statut Szkoły - Wewnątrzszkolny System Oceniania - Program Wychowawczy 2) Analiza przepisów prawa oświatowego: - Ustawa o Systemie Oświaty - Karta Nauczyciela - Rozporządzenie MEN
|
IX 2006
|
Sprawozdanie
|
3.
|
Uczestnictwo w pracach organów szkoły.
|
1) Udział w pracach Rady Pedagogicznej: -aktywne wykonywanie zadań wynikających z dokumentów szkolnych. 2) Współudział w pracach zespołu humanistycznego. 3) Pomoc przy organizowaniu imprez szkolnych.
|
Zgodnie z harmono-gramem jej prac i planem nadzoru dyrektora szkoły. Okres stażu
|
Sprawozdanie
Sprawozdanie
|
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Sposób dokumentowania
|
4.
|
Aktywna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji.
|
1) Współpraca z doradcami metodycznymi i konsultantami ośrodków metodycznych ( Oxford, Longman ). 2) Współpraca ze szkołami lokalnymi w celu rozwijania i doskonalenia umiejętności uczniów zdolnych..
|
Okres stażu
|
Sprawozdanie, zaświadczenia
|
5.
|
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
|
1) Gromadzenie dokumentów dotyczących diagnozowania, monitorowania i ewaluacji podjętych działań. 2) Przygotowanie sprawozdań, opisów i analiz. 3) Autorefleksje.
|
Okres stażu
|
Materiały do teczki
|
6.
|
Zakończenie stażu.
|
1) Zebranie materiałów.
|
V 2009
|
Wniosek o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
| SFERA OSOBISTA
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Sposób dokumentowania
|
1.
|
Ocena własnych umiejętności i potrzeb w zakresie doskonalenia pracy.
|
1) Przygotowanie i zatwierdzenie projektu planu rozwoju.
|
IX 2006
|
Plan rozwoju zawodowego
|
2.
|
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie doskonalenia pracy.
|
1) Udział w konferencjach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa Oxford, Longan. 2) Ukończenie studiów magisterskich na kierunku ‘Filologia angielska’. 3) Ukończenie kursu ‘ Help Yours Learners Learn”. Autonomia ucznia.
|
Okres stażu
Drugi semestr roku 2006/2007
|
Certyfikaty
Dyplom Zaświadczenie
|
3.
|
Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole
|
1) Prowadzenie dodatkowych lekcji języka angielskiego w klasie ‘III’ oraz przygotowywanie dzieci do konkursu w ramach współpracy z lokalnymi szkołami. 2) Pomoc w organizacji klasy ‘0’: a)tworzenie kącików zainteresowań ( opieka w szczególności nad kącikiem patriotycznym i teatralnym ) oraz przygotowywanie dekoracji okresowych. b) pozyskiwanie sponsorów lub zbiórka zabawek. 3) Redagowanie kwartalnika dla uczniów oraz materiałów wspomagających naukę języka angielskiego. 4) Prowadzenie własnej biblioteczki książeczek językowych dla dzieci chętnych.
|
Rok szkolny 2006/2007 oraz 2008/2009
Kwartalnie lub w zależności od potrzeb uczniów
|
Poświadczenia, inne dokumenty
Sprawozdanie
Materiały
Rejestr
|
4.
|
Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.
|
1) Wymiana doświadczeń i prezentacja różnych rozwiązań metodycznych w ramach współpracy nauczycieli języka angielskiego. 2) Przeprowadzenie lekcji otwartych dla wszystkich nauczycieli w klasie III –„Autonomia ucznia”. 3) Obecność na lekcjach diagnozujących innych nauczycieli. 4) Wspieranie nauczyciela klasy „O” pomysłami w urządzaniu sali lub dostarczanie ciekawych pomysłów realizacji zajęć dydaktycznych.
|
Dwa razy w roku
Semestr 2007
Okres stażu Rok szkolny 2006/2007
|
Scenariusze ciekawych lekcji Konspekty Sprawozdania
|
5.
|
Publikowanie własnych opracowań.
|
1) Opublikowanie planu rozwoju zawodowego. 2) Opublikowanie własnych konspektów lub wzięcie udziału w konkursie dla nauczycieli języka angielskiego zorganizowanego przez wydawnictwa Oxford, Longman.
|
IX – X 2006 2006/2009
|
Publikacje
| SFERA DYDAKTYCZNA
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Sposób dokumentowania
|
1.
|
Doskonalenie wiedzy merytorycznej i metodycznej w zakresie nauczania języka angielskiego.
|
1) Udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia w zakresie nauczania języków obcych: a) udział w konferencjach metodycznych dla nauczycieli języka angielskiego b) organizowanie spotkań nauczycieli języka angielskiego mających na celu wymianę doświadczeń oraz dyskusja nad ciekawymi artykułami i opracowaniami metodycznymi wspomagającymi pracę nauczyciela. .
|
Okres stażu 2006 / 2009
Dwa razy w roku XI, III
|
Sprawozdania
Certyfikaty
Rejestr stron internetowych
|
2.
|
Praca z uczniem zdolnym.
|
1) Prowadzenie dodatkowych lekcji przygotowujących do konkursu z języka angielskiego. 2) Prowadzenie biblioteczki dla dzieci zdolnych. 3) Prowadzenie materiałów‘ Puzzles’ na stronie internetowej dla dzieci chętnych.
|
III – IV 2007
Okres stażu W zależności od potrzeb
|
Sprawozdanie
Rejestr wypożyczeń Materiały
|
3.
|
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej.
|
1) Korzystanie z Internetu, z portali anglojęzycznych. 2) Organizowanie i dokumentowanie własnej pracy za pomocą komputera. 3) Redagowanie kwartalnika dla dzieci „ The seasons of the year”. 4) Przygotowywanie testów, pomocy dydaktycznych 5) Umieszczanie na stronie internetowej szkoły (lub na stronie własnej) materiałów wspomagających naukę języka angielskiego ( zagadki, krzyżówki… ).
|
Okres stażu
Kwartalnie W zależności od potrzeb uczniów
|
Materiały
| SFERA WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZA
Lp.
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Sposób dokumentowania
|
1.
|
Integrowanie dzieci różnych klas.
|
1) Przyłączenie się starszych klas do wspólnych zabaw z dziećmi młodszymi ( kl. „O” ) i zorganizowanie dla nich drobnych upominków. 2) Zorganizowanie wspólnego kolędowania w języku angielskim: a) przygotowanie dla dzieci młodszych spotkania wigilijnego.
|
IX, XII 2006/2009
|
Sprawozdania
|
2.
|
Współpraca z rodzicami.
|
1) Rozmowy z rodzicami a) wdrażanie rodziców do rozwiązywania problemów uczniów. 2) Pomoc rodziców w przygotowaniu pomocy dydaktycznych dla dzieci oraz przygotowanie spotkania wigilijnego. 3) Przeprowadzenie lekcji otwartych dla rodziców klasy „O”.
|
Okres stażu
II 2007/ 2008
|
Sprawozdania
Konspekt
| OPRACOWANIE : TERESA LEWANDOWSKA
Nauczyciel języka angielskiego
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|